4 AUGUST 2022
Atenție! Escrocherii prin apeluri, link-uri, rețele de socializare in adresa clienților

Stimați clienți,


Vă atenționăm despre intensificarea cazurilor de escrocherie.

Atenție maximă, atunci când:

  • Primiți un apel de la cineva care pretinde că provine dintr-o organizație în care aveți încredere, cum ar fi o bancă (la care posibil nici nu sunteți client) sau un oarecare serviciu de securitate (fie de la bancă, organe de poliție, etc) și se interesează de conturile/ cardurile dvs.:
  • apelantul vă informează că există o problemă de siguranță sau de securitate asociată cu contul dvs. bancar/ cardurile de plată sau aplicația mobilă/ internet și vă solicită informații imediate, cum ar fi comunicarea datelor confidențiale de identificare sau confirmare (de exemplu, parole de unică folosință din SMS la telefon, coduri, date personale, etc.).
  • apelantul vă informează că aveți sau vi s-a deschis un card de credit si va solicita pentru livrare informații: adresa de domiciliu, nr card existent, alte date personale.


Un angajat real al Băncii nici o dată nu va solicita să comunicați date confidențiale de identificare sau confirmare (parole de unică folosință din SMS la telefon, coduri, credențiale (numele utilizatorului și parola) de la VB24 Web/Mobile, etc.)!!!


  • Un presupus cumpărător vă expediază un link, care vă direcționează către un site fals de exemplu NOVA POSHTA sau POSTA MOLDOVEI solicitându-vă completarea informațiilor de pe card (CVV, data expirării), sold din cont, date personale sau coduri recepționate prin sms la telefon, LOG-in si parola de la VB24. Accesați VB24 Web doar direct de pe site-ul Victoriabank (https://www.victoriabank.md/ -> https://web.vb24.md/wb/)!!!
  • Primiți mesaj prin intermediul rețelelor de socializare (Odnoklassniki, Facebook, etc.), îndeosebi de la persoane apropiate (rude, prieteni, etc.), care doresc să vă transfere sume de bani sau să utilizeze cardul Dvs. pentru un transfer, invocând necazuri personale sau imposibilitate de utilizarea a propriului card. Neapărat luați legătura direct (ex. prin apel telefonic) cu persoana care dorește să transfere banii și clarificați situația in detaliu.


Securitatea cardului depinde în mare măsură de Dvs., de aceea străduiți-vă să-l protejați cu mare atenție și tratați datele acestuia ca informații secrete împreună cu datele voastre personale. Nu divulgați datele acestuia pe diferite link-uri recepționate, nu furnizați informațiile secrete nici unei persoane, oricine n-ar fi aceasta și oricât de convingător n-ar fi. Monitorizați regulat starea contului prin VB24 Mobile/Web. În caz de urgență, contactați Banca la numărul de telefon 24/24 indicat pe card, la fel, afișat pe pagina web a băncii sau în aplicația mobilă/internet.