7 August 2024
Victoriabank încheie primul semestru din 2024 cu rezultate financiare bune

Victoriabank anunță rezultate financiare bune pentru prima jumătate a anului 2024, evidențiind creșteri semnificative în toate segmentele de business. În perioada ianuarie-iunie, banca a înregistrat evoluții pozitive și un profit net în valoare de 202 milioane lei. Victoriabank și-a menținut poziția competitivă pe piață, sporindu-și cota de piață pentru portofoliul de credite și pentru depozite ale persoanelor fizice. În cele șase luni, banca a lansat numeroase campanii promoționale, și-a extins considerabil oferta digitală și a îmbunătățit condițiile de deservire pentru clienți.

La finele primului semestru, activele băncii au ajuns la 22,102 milioane lei, Victoriabank menținându-se pe poziția a treia la nivel de sector bancar după totalul activelor. De la început de an s-au diminuat disponibilitățile persoanelor juridice, dar a crescut mai mult soldul depozitelor persoanelor fizice.

Pe partea de creditare, am înregistrat creșteri în toate liniile de business, cu un portofoliu total de credite clienți de 7,155 milioane lei, în creștere cu 723 milioane lei sau cu 11.2% față de începutul anului. Creditele acordate persoanelor fizice, IMM-urilor și clienților Corporate la sfârșitul perioadei de referință au atins cifra de 3,395 milioane lei, 1,645 milioane lei și, respectiv, 2,115 milioane lei.  Soldul creditelor neperformante s-a redus cu 11 milioane lei, până la 273 milioane lei sau 3.8% din total credite clienți, fapt ce denotă o calitate superioară a portofoliului de credite, mai bună decât media pe sectorul bancar.

La finalul lunii iunie, depozitele clienților Victoriabank, atât persoane fizice, cât și juridice (sumă de bază), au totalizat 15,858 milioane lei, fiind în creștere cu 708 milioane lei depozitele persoanelor fizice și în scădere cu 566 milioane lei depozitele persoanelor juridice. Banca s-a plasat pe poziția a treia în sectorul bancar la capitolul depozitele clienților, comparativ cu poziția a patra la început de an.

Scăderea ratelor de dobândă la credite, depozite și alte instrumente financiare a influențat veniturile operaționale și, implicit, rezultatele financiare. Profitul operațional s-a ridicat la 215 milioane lei, în scădere față de aceeași perioadă a anului precedent, din cauza diminuării veniturilor operaționale și a creșterii cheltuielilor operaționale. Rentabilitatea capitalului (ROE) a înregistrat 8.7%, iar rentabilitatea activelor (ROA) a fost de 1.8%. Fondurile proprii au fost de 3,978 milioane lei și rata fondurilor proprii: 45.3%, astfel asigurând un nivel ridicat al capitalizării băncii.

Victoriabank se numără printre cei mai mari plătitori de taxe și impozite din sectorul privat, contribuind doar în prima jumătate a anului cu 159 milioane lei la bugetul public național.

Pe partea de digitalizare, pe parcursul primului semestru, banca a continuat să-și extindă spectrul de produse și servicii oferite online printre care integrarea în aplicația băncii a funcționalului MIA Plăți Instant, serviciu online oferit persoanelor fizice, disponibil pentru clienți în regim non-stop în aplicația VB24 Mobile.

Tot mai mulți clienți Victoriabank aleg să efectueze operațiunile prin utilizarea sistemelor de deservire la distanță. Numărul acestui tip de tranzacții a crescut cu peste 20% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar ponderea depozitelor la termen deschise online de persoanele fizice a crescut de la 72% în 2023, la 78% în semestrul I.

Pentru clienți persoane juridice, banca a lansat noile POS-uri Android cu modul de fiscalizare integrat. Acest dispozitiv îndeplinește funcțiile unui terminal bancar și ale unui aparat de casă ce oferă comoditate clienților și confirmă angajamentul băncii pentru susținerea și modernizarea afacerilor.  De asemenea, pentru a îmbunătăți experiența clienților, în toate agențiile și sucursalele băncii au fost introduse tablete electronice unde clienții pot găsi toate anunțurile și materialele de interes public în format mai accesibil. Acest efort de digitalizare, alături de alte inițiative, reflectă angajamentul nostru față de protecția mediului înconjurător fiind un pas important în direcția sustenabilității spre un viitor mai verde și mai prosper.

Produsele noastre de succes, serviciile noi și promoțiile desfășurate au adus mai mulți clienți activi și au crescut volumul activității noastre. Detalii despre promoțiile Victoriabank pot fi găsite aici.

La sfârșitul primului semestru din 2024, rețeaua noastră includea 24 de sucursale, 38 de agenții, 246 bancomate și aproximativ 8,200 de POS-terminale.

Pentru mai multe informații referitor la rezultatele activității Victoriabank, puteți accesa link-ul.