Confirmă plățile online, rapid și sigur
Când te afli pe website-ul unui comerciant și treci la etapa de plată, odată ce întroduci datele cardului și apeși pe butonul „Achitare”, banca primește o cerere de la comerciant pentru autorizarea plății tale. În urma solicitării date, banca acceptă plata, verificând securitatea prin diferite metode în doar câteva secunde.
Pentru unele tranzacții, banca nu poate autoriza plata fără intervenția ta, așa că îți cere, ca măsură de siguranță, să te autentifici în aplicația VB24 Mobile sau să întroduci parola de unică folosință, pentru a confirma că ai inițiat plata respectivă. În acest scop, Victoriabank a lansat serviciul 3D Secure 2.
Ce este 3D Secure?
Un standard internațional de securitate pentru protejarea plăților online la comercianți și reducerea fraudelor cu cardurile bancare. Aceasta se bazează pe solicitarea unei autentificări suplimentare sau furnizarea unei parole, ori de câte ori se face o plată online cu un card înrolat în 3D Secure.
Pentru a vedea care sunt pașii unei achitari securizate, consultă Ghidul de utilizare.
Ce este 3D Secure versiunea 2?
3D Secure este cel mai înalt standard internațional de Securitate pentru tranzacțiile pe internet.
Tehnologia 3D Secure este dezvoltată atât de VISA (VISA Secure), cât şi de MasterCard (MasterCard Secure Code) şi presupune autorizarea tranzacțiilor efectuate pe internet prin autentificarea în aplicația mobilă sau recepționarea unui cod unic (OTP) prin SMS.
Aceste servicii sunt disponibile pe site-urile comercianților internet care suporta serviciul 3D Secure versiunea 2.
Ce ar trebui să fac pentru a putea beneficia de 3D Secure?
Serviciul 3D Secure este activat automat pe cardul tău, nefiind necesară nicio acțiune din partea ta.
Acest serviciu este activat automat pe toate cardurile tale.
Tocmai am primit un card nou. Ar trebui să înregistrez cardul pentru utilizarea serviciului 3D Secure?
Acest lucru nu este necesar deoarece cardul tău nou are activat 3D Secure.
În care caz autorizez plata online prin VB24 Mobile, dar prin parola OTP?
Ce este necesar să fac pentru a putea autoriza tranzacția on-line prin VB24 Mobile?
Să dispui de internet pe telefonul mobil unde ai instalată aplicația VB24 Mobile. Vei primi o notificare push ce va face redirecționare către aplicația VB24 Mobile pentru a autoriza tranzacția on-line prin metoda de autentificare setată anterior.
Cum voi autoriza plata on-line dacă nu dispun de internet pe telefon?
Dacă nu dispui de internet pe telefonul mobil unde ai instalată aplicația VB24 Mobile, atunci vei primi un SMS cu parola de unică folosință (OTP), pe care o vei introduce în câmpul special, pentru a autoriza plata on-line.
Cum procedezi dacă nu am primit codul OTP?
După ce ai ajuns la etapa de verificare a achizițiilor online și inițiezi plata, parola OTP va fi transmisă pe telefonul mobil în câteva secunde. În cazul în care nu ai primit codul OTP, verifică online prin VB24 dacă numărul de telefon mobil pe care l-ai furnizat Băncii este corect. Ai posibilitatea sa modifici numărul de telefon la care primești parola OTP prin cererea depusa la orice unitate Victoriabank.
Daca ești în afara țării asigura-te ca serviciul Roaming să fie activat în timpul plății online.
Important! Vei primi parola OTP doar în cazul în care inițiezi o plată pe site-uri care suporta serviciul 3D Secure versiunea 2. Pe site-uri care nu suporta serviciul 3D Secure versiunea 2 autorizarea tranzacției se va realiza simplu, furnizând doar numărul de card, numele de pe card, data expirării și CVV/CVC (fără o parola OTP).
Pentru întrebări suplimentare apelezi la serviciul suport carduri bancare: +373 22 210202 / +373 22 210303.
Ce costuri implică 3D Secure?
Serviciu 3D Secure nu este un taxabil. Acest serviciu este gratuit pentru orice card ai alege.
Cum să înțelegi că site-ul pe care inițiezi tranzacția este sigur?
Te îndemnăm să faci cumpărături pe site-uri care afișează logo Verified by Visa sau Mastercard Secure Code.
În ce cazuri confirmarea suplimentară a plăților devine esențială?
Cum poți confirma o plată dacă ești în afara țării?
Mesajul cu codul de confirmare a plății prin 3D Secure va veni pe numărul de telefon mobil oriunde te-ai afla. Este importat ca serviciul Roaming să fie activat în timpul plății online.
Ce se întâmpla în cazul plăților pe site-uri care nu suporta serviciul 3D Secure versiunea 2?
Autorizarea tranzacției se va realiza ca și pînă acum, furnizând numărul de card, numele de pe card, data expirării și CVV/CVC.
Cum pot verifica numărul de telefon declarat la Banca?
Te siguri că ai declarat un număr de telefon mobil valid prin aplicația VB24, accesând din meniul principal următoarele opțiuni: Setări >> Informații de contact >> Numărul de telefon principal.
Actualizarea numerelor de telefon mobil (dacă este cazul) se poate efectua vizitând orice sucursala Victoriabank.
Cum procedez dacă am întrodus greșit parola primită prin SMS?
Ai la dispoziție 3 încercări consecutive de a întroduce corect parola. În caz contrar, plata va fi eșuată și va fi necesar să o inițiezi din nou.
Ce trebuie să știi despre plățile online efectuate la comercianți care nu utilizează protocolul 3D Secure?
Pentru plățile efectuate pe website-uri care nu utilizează protocol 3D Secure, recomandăm respectarea regulilor comune pentru comerțul electronic:
Fii atent când faci tranzacții online