Victoriabank susține transpunerea directivelor Uniunii Europene pe cota TVA în legislația Republicii Moldova până în 2027, întrucât acest pas va contribui inclusiv la consolidarea și modernizarea sistemului fiscal și bancar. Demersul este considerat esențial pentru alinierea țării noastre la standardele UE și pentru a asigura o conformitate mai mare și standarde de calitate superioară în domeniul fiscal și bancar.
Mesajul a fost transmis de Dianei Ilicciev, contabilul-șef al Victoriabank și președintele Comitetului Taxe al Asociația Businessului European din Moldova, la un eveniment organizat de Monitorul Fiscal împreună cu Ministerul Finanțelor. Workshop-ul la care au participat autoritățile centrale, membri ai comunității de business, reprezentanții asociațiilor din domeniu s-a axat pe prezentarea noutăților fiscale și vamale în contextul alinierii la directivele UE.
Diana Ilicciev a vorbit despre optimizarea impozitului pe venit și TVA în cadrul activității bancare, abordând strategii și soluții pentru îmbunătățirea performanței financiare și alinierea la noile reglementări fiscale europene.
Contabilul-șef al Victoriabank a subliniat importanța diversificării portofoliului de produse, digitalizării acestora și promovării intense a serviciilor pentru a crește profitabilitatea activității băncii.
„Noi suntem transparenți, respectăm legislația în vigoare, suntem flexibili la schimbările care au loc în economia noastră și în cerințele legislative. Ne dorim să minimalizăm riscurile de ordin fiscal și să ne păstrăm reputația, iar interacțiunea dintre client și instituția financiară să fie asigurată prin intermediul digitalizării. Unul dintre scopurile principale urmărite în activitatea noastră este creșterea profitabilității activității”, a menționat Diana Ilicciev.
Victoriabank rămâne ferm angajată în sprijinirea inițiativelor care contribuie la creșterea calității și eficienței serviciilor financiare, precum și la alinierea la cele mai înalte standarde europene în domeniul fiscal și bancar.
„Prin digitalizarea produselor și promovarea intensă a serviciilor, ne concentrăm pe creșterea veniturilor și pe minimizarea costurilor, contribuind astfel la consolidarea și progresul continuu al băncii. Noi dorim să preluăm experiența României la capitolul organizarea campaniilor de marketing pentru promovarea produselor bancare. Vrem ca promoțiile să piardă din acea obligativitate de a fi organizată pe termen limitat și să luăm în considerare faptul că acele campanii promoționale care se fac în cadrul promovării produsului cu acordarea de cash back-uri, de cadouri, ne ajută mult să excludem numerarul din economie”, a mai spus Diana Ilicciev, contabilul-șef al Victoriabank și președintele Comitetului Taxe al EBA Moldova.