10 Iunie 2020
EBICS, un nou standard electronic de comunicare implementat de Victoriabank

Victoriabank a implementat EBICS – standard electronic de comunicare prin Internet Banking, elaborat de Comitetul German pentru industrie bancară. Acesta este destinat schimbului de informații aferente plăților între bănci și client, dezvoltat cu scopul de a oferi posibilitatea utilizării conexiunii la internet, dedicat băncilor germane, fiind adoptat si de către Franța și Elveția.

 

Astfel, Victoriabank poate oferi companiilor multinaționale posibilitatea de a interacționa în același mod, printr-o singură tehnologie de comunicare, cu diverse instituții financiare respectând standardele și procesele uzuale complexe.

 

Care sunt avantajele utilizării EBICS?

 

  • Un standard comun pentru toate băncile și client, care facilitează interacțiunea clientului cu banca;
  • Comoditate pentru client, întrucât se evită dublarea plăților în sistemul de deservire la distanță;
  • Economie pentru client, întrucât se implică mai puține resurse pentru executare, autorizare și verificare tranzacții;
  • Cel mai înalt protocol de securitate posibil, criptare la nivel de transport și aplicație;
  • Acces unic pentru toate tranzacțiile comerciale : direct debit și transferuri de credit, extras de cont, gestiune de numerar, titluri de valoare și multe altele;
  • Tehnologie de ultimă generație, cu utilizarea standardelor internaționale precum XML, https, TLS, ZIP.

 

Serviciul vine ca o extensie la VB24 Business, funcționalitățile tehnice ale  acestuia au fost implementate deja pentru primul client și anume:

  • Recepționarea și procesarea ordinelor de plată în format EBICS;
  • Expedierea extraselor de cont MT940 prin EBICS;
  • Procesarea comenzilor de numerar în VB24 Business.

 

Proiectul a fost unul complex, iar în implementarea acestuia au fost implicate mai multe părți precum Banca Transilvania, acționar majoritar al Victoriabank și a furnizorul extern QSystems.